FROGLAND.NL
Vakanties en Kramperen
De kampeergeschedenig is in mijn vroege jeugd aan ons voorbij gegaan.
Ouders gingen zover ik me kan herinnenren tot de 60er jaren met de grote vakantie naar ome Wygerd, tante Bep en ome Jan van de Bosfluiter in Putten.
Daar werd dan een huisje gehuurd en hiervandaan excursies, wandelingen en een hoop jolijt georganiseerd.
Hele dierbare herinneringen aan deze tijd.
Rond 1962 ben ik lid geworden van sociaal cultureel vormingswerk "de Brink" en vanaf die tijd feitelijk niet meer met de ouders op vakantie geweest.
In eerste instantie als jeugdlid, later als vrijwillig jeugdleider, sinds die tijd is elk vrij uurtje hier doorgebracht, dit gold ook voor vakanties, de Brink had diverse buitenhuizen en/of buitenplaatsen, Bliskamp Amerongen, Esbeek, Drunen, Westmaas, allemaal met eigen thema's.
Hiernaast werden kampeerkampen al of niet met de fiets (trektochten) georganiseerd, naar o.a. Vogezen, Bretagne en Luxemburg, geweldige tijden!
boven en links, foto's van de 3 weitjes in Esbeek
boven en links, het Reigersnest in Westmaas (Binnenmaas)
de plek waar ik ook heb leren zeilen
Kamperen (links) Italie 1969, uiteraard met onze trouwe kattenrug
Kamperen (onder) Consdorff bij frau neue (ex. adres van eerdere fiets-trektochten), tentjes werden loodzware tenten.
1979, giga project, oude PTT Blitz samen met Chris compleet gererenoveerd / gereviseerd, heel Europa een paar jaar in de rondte. Tussentijds (na 2 X een andere) de 4 cilinder 1900 vervangen door een 3 liter 6 pitter in lijn uit een Opel Kaptein, hij trok de stenen uit de straat. Verbruik? toen nog niet belangrijk.....
Wel een construktie moeten verzinnen en maken voor de versnellingspook, de bak kwam uit onder het keukenkastje.
Onderstaand:
1985, een steeds betere auto van de zaak (2 liter Mondeo op gas), dus wat is wijsheid? Caravannen.
De eerste was een occasion, Homecar 4,20, ook mooie reizen mee gemaakt, o.a. Denemarken - Noorwegen, Zuid Frankrijk en Spanje
In 1990 onze eerste "Nieuwe" caravan, een Sprite-Jubile.
Foto onder Bretagne-Plevenon, links onder "trots" voor de eerste keer vertrek.
1992, terug naar af, vliegtuig, met een huurauto en twee trekkerstentjes 2 maanden door Turkye, half zakelijk / half prive
2002 inmiddels geen kinderen meer in huis, Mitsubishi L200 omgebouwd naar camper.
In het hefdak slapen, heerlijke auto, je kon er overal mee komen en staan, had alleen een hekel aan nat gras....... binnen no time stond je zo vast als een huis.
Door de aanschaf en het vele gebruik van diverse zeilschepen, kwam ons campertje niet meer tot zijn recht en er werd te weinig gebruik van gemaakt.
In 2003 ons tweepersoonsbed op wielen aangeschaft, wat een vernuftige uit vinding is dit, je voelt hem niet achter de auto hangen, kan er gewoon 140 mee rijden (wat we ook daadwerkelijk deden en met de achtertent had je alle ruimte van de wereld.
2006, toch maar een maatje groter, wel met hefdak, alle voorzieningen aan boord en zeer stabiel, de Eribelle 420
2008 Burstner 532 Integraal Camper
2010 de maseratie onder de campers nieuw aangeschaft, een buscamper "Benivan 110" om wat flexibeler te zijn en meer steden te bezoeken.
Boven en beneden, unieke camperplaats in Bilbao, prachtig uitzicht.
Links, schitterende ongerepte natuur in het Picos gebergte, alleen op de wereld.
Onder, 2011 Bij terugkomst van laatste vakantie, vanwege de toch wel kleine maten de Benivan ingeruild op een nieuwe Dethleffs Globebus Integraal
2 grote vakanties en 2 overwinteringen in Spanje mee gehad, de kinderen met kleinkinderen hebben er ook ruim gebruik van gemaakt, dit geld feitenlijk voor al onze kampeermiddelen over eigenlijk alle jaren.
2013 Met pijn in het hart de Integraal verkocht, eigenlijk om meer levensruimte te creƫren, uiteraard voor ons zelf, maar ook voor de kinderen en kleinkinderen, die zijn er vooral bij gebaat om een paar weken op een plek te blijven, vriendjes krijgen enz.
Een bijkomend feit is dat we allemaal in behoorlijke prive auto's rijden, waar aardig wat achter mag hangen.
De Dethleff is opgevolgd door een Homecar Ralley 520, een heerlijke ruime caravan met voldoende levensruimte en een giga voortent.
2016 Voorlopig het sluitstuk, terug naar af en een lang gekoesterde wens, een klassieke Zweed, de SMV 380, lichtgewicht, gestroomlijnd, elektrische remmen, "lange jan" kachel.
Basis 3 personen.
SMV opgeknapt, nieuwe luifel en voortent speciaal op maat laten maken (alles is rond) en een laag model mover er onder laten monteren.
terug?
klick op wapen
Naar Homecar 52 FHU?
druk op de caravan
>>>>>>>>>>>>>>
Naar SMV 380?
druk op de caravan
>>>>>>>>>>>>>>
2022 Ons eitje verkocht wegens de elektrische trekauto waar niets achter mag, voorlopig het laatste kunstje, zelf een camper gebouwd van een Ford Transit 1H-2L, laten herkeuren als Camper = vrijheid-Blijheid!